11 maj 2010

jaha ännu en vecka har börjat hör i Scituate. Denna vecka är rätt så mycket kallare än den förra då det var runt 25-30 grader hela veckan. Förra onsdagen var jag på stranden med Lisen och hennes lilla flicka Thea, sötare unge får man ju leta efter. Så charmigt när hon pratar både svenska och engelska (ibland på samma gång) haha :) Jag och Thea hade jättekul på stranden. Vi bygde sandslott och grejer och gjorde en massa high five med fötterna, Theas  idé! Lisen hon har en jättesöt bild på oss som jag hoppas att hon ska skicka snart :)
I helgen var det först BBQ hos Mike Riley med massa mexikansk mat och mexikanska drinkar som jag inte är så säker på att jag kommer prova på igen. Det var öl med tomatjuice, tabasco, lime, salt och peppar. Viktor och Ana-Paula briljerade i alla fall med det mexikanska köket.
I lördags var det dags för mitt värdbarns First Holy Communion. Kan väl bäst förklara det med att det är som vår konfirmation fast dom är bara 8år. Det är typ första gången dom tar nattvarden och grejer. Blixtar och dunder kom också som beställning (som vi inte hade beställt) under gudstjänsten. de brakade och knakade och rätt vad det var så släcktes hela kyrkan ner i några sekunder, läskigt!! Men gud vad söta dom små barnen var i sina vita klänningar och kostymer. sen blev det då lite firande med släkten hemma. På kvällen jobbade exakt alla utom jag kändes det som, men då kom Joanna och räddade mig. Det blev ett försök till skyperekord, vi klarade 2 timmar 56 minuter och 44 sekunder tror jag. (så nära 3 timmar) gud vad kul det var. skratt och tårar. Jojje sa massa klockrena kommentarer som: när man kommer hem till H&M i Kristianstad får man gau in och backa ud!!
I söndags blev det lite småshopping med Lisen. Hon va inne i en och samma affär i typ 1,5 timmar dock så det blev lite drygt, haha.
Igår var det måndag och det blev tillslut inte vilken måndag som helst för trippel L:en bestämde sig för att ta sig in till Boston på kvällen mot Harvard Square. Där gick vi och åt på Uno's som sedan hade karaoke på kvällen. Dom har tydligen de varje måndag :) Det var superkul, skitmycket folk och härligt. Hade velat stanna där mycket längre men eftersom vi skulle upp och jobba vid halv7-7 så begav vi oss hem runt 12 och var hemma vid 1 tiden. Detta tyckte vi alla tre ska börja göras som en måndagstradition, underbart!!!
Jag har en massa roliga filmer från denna kvällen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0