Tacokväll, bartender kurs på Harvard och shopping

Det låter väl som en härlig liten helg?? och det har det varit också!
Louise har varit själv hemma i 2 veckor nu, vilket betyder att jag spenderat ganska mycket tid där och snart är det min tur. Vill bara få med mig nån till Miami. ALLA JOBBAR!!!! :(
Och Louise nu är det slut på CSI och Lyxlivet med bajshunden. haha dags för dig att börja jobba som vanligt folk serru!! :)
Måste berätta om Bartenderkusen :) Till att börja med så låg baren i källaren i en kyrka på Harvard Square. hahaha. dom hade tydligen byggt om kyrkan till Harvards matsal. se där ja. så kan man ju me göra!! Det va svinkallt att ge sig iväg kvart över 6 på morgonen typ 2 grader (är ju vana vid medelhavsklimat haha) fick helt enkelt bli vinterjacka. Första delen av kursen handlade om hur man ska bemöta kunderna och vilket ansvar man har. hur man bland annat stoppar en som har fått för mycket i sig på rätt sätt, för det är ju olagligt att servera en som är full och ditt ansvar!! mycket intressant och lärorikt. gick också igenom graderna av hur mycket man druckit. det fanns 3 steg. Louise kom fram till att i 10 av 10 fall hamnade hon på steg 3!!! hahaha. På eftermiddagen fix vi mixa en massa drinkar. det var askul. Jag och Louise är taggade på att åka iväg till nåt varmt ställe i vinter (Thailand) och va bartenders :) vi får väl se hur de går me de :) men kul va de. vi va så uppspelta att vi ville hem och mixa direkt med våra fina mixerset och drinkböcker vi fick =)
så på kvällen blev det jag och Louise som stod och mixade en massa olika saker i hennes kök!! vi hade hur kul som helst. DOCK hade vi ingen alkohol så vi mixade alkoholfritt men skoj va de :) de va ju tänkt att Lisen, Anna, Ana-paula och viktor skulle komma och smaka på drinkarna men alla va för trötta så vi fick dricka upp allt själva. haha kanske tur att de inte va nån alkohol i dom då.. de hade ju inte slutat bra, vi gjorde typ 20 drinkar. Men kissnödiga blev vi ;)
Tacokväll :)
Lunchpromenad vid harvard
Bartender Linn och Bartender Louise :)
Snyggaste drinken :)
Bajs-hunden va me på ett hörn
I söndags sov jag till 11. herregud. men de va skönt!! eftermiddagen bjöd på lite shopping på south shore plaza med trippel L:en Linn, Louise och Lisen! Hittade ett blommigt linne men de va väl allt!!
Om 3 dagar får jag besök :) JIPPI JIPPI JIPPI!!!! börjar kännas konstigt att dom är här snart, sjukt!! OCH SÅÅÅ UNDERBART! Kollade på nyheterna igår med väderleksrapporten ser ut såhär för veckan. Måndag-onsdag ska regna. Torsdag (när dom kommer) ska de bli 62=16,6 grader celsius, fredag 66 F =18,8 C, LÖRDAG 74 F =23,3 C och SÖNDAG 80 F =26,6 C. Perfekt när vi ska spendera helgen i Boston :)
Snart är dom här med det fina vädret :)
Louise håller just nu på att laga pannkakor. Det är pannkaks dejt hos Lisen. Men jag har en liten sjuktling här hemma så jag kan inte komma. Louise hade dock gjort en himla massa pannkakor så snäll som hon är så kommer hon förbi med några på vägen :) ska bli gott!! Svenska pannkakor hoppas jag att det är nu :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0